Sivut

maanantai 1. syyskuuta 2014

SNY:n taukojumppaa

SNY laittoi postia tulemaan. :) Tiesin odotella jotakin, mutta silti yllätyin iloisesti päivän postin hakiessani. Avasin kuoren samantien ja kurkkasin sisään. Kuoressa oli useampi lehtileike ja lappunen, joten tarkempi tutkiminen piti kuitenkin jättää sisälle. Mutaisella tiellä ei kannata levitellä papereita. :D


Tähän oli koottu kaikkea kivaa. :)


Mukana tuli viesti. Sain tehtävän SNY:ltä. Tehtävänä oli suunnitella liikuntatuokio SNY:ssä mukana oleville. (Tehtävän suoritus alempana!)



Tässä kaikki kuoressa olleet.


Tämä oli ehdottomasti paras ohje! Juuri viime viikolla mietin, että pitäs hankkia joku koiranpeti meidän rappusten alle, kun koirat tykkää olla siellä. Tällä hetkellä siellä on vain viltti. Tässäpä onkin ratkaisu. Voin virkata itse koirille pedin. Pitää vain tehdä tarpeeksi suuri, että mahtuu isoinkin koira petiin. Tai useampi pienempi. Tämä tulee siis ehdottomasti tehtävien listalle.



Chilistä oli artikkeli ja pari siihen liittyvää ohjetta. :)


Chilisuklaaperunaleivokset vaikuttaa mielenkiintoiselta ohjeelta. Pitänee kokeilla joskus. Tosin pitänee odottaa imetyksen lopettamista, sillä pojan maha ei kestä sitä, että äiti syö chiliä tai muuta tulista. :P


En ole oikein makkaran ystävä (kun nää suomalaiset makkarat on enemmän jauhoo kuin lihaa), mutta nämä ohjeet vaikutti hyviltä. Vois kokeilla kyllä.

 
 
En tiedä onko viherpirtelöt oikeesti hyviä. :D Pitäs testata. :D



Tästä artikkelista pisti silmään perunankuorien ohje.

 

Tässäpä se ohje. Vois olla hyvääkin. Eikös ne jo ravintoloissakin tarjoo perunankuoria? :D



 
 
 
 
 
Sitten luvassa tehtävän toteutus eli SNY:n taukojumppa! Jos kädet väsyy ja niska jäykistyy neuloessa, niin eikun jumppaamaan!
 
 
1. Seiso tai istu selkä suorana. Seisoaltaan voi onnistua paremmin, mutta istualleenkin onnistuu, kunhan ei nojaile sohvaan samalla. :D
 
2. Pyörittele olkapäitä eteen laajassa kaaressa. Rauhallisesti. Ei kannata kiirehtiä. Tee 10 kierrosta. Sitten tee samoin taaksepäin pyöritellen.
 
3. Paina oikeaa olkaa alaspäin. Kallista päätä vasemmalle. Tunne, kuinka kaulan oikea puoli venyy. Voit tehostaa venytystä painamalla vasemmalla kädellä päätä alas. Pidä venytystä hetki. Sitten paina päätä vasemmalle etuviistoon ja venytä uudestaan. Toista samat venytykset myös toiselle puolelle. Lopuksi paina pää eteen ja venytä niskaa.
 
4. Pyörittele ranteita molempiin suuntiin. Venytä ranteet: Ota vasemmalla kädellä oikeasta kämmenestä kiinni ja paina alas (kämmenpohjaa rannetta vasten). Anna venyä hetki. Sitten ota sormista kiinni ja paina kämmentä ylös (kämmenen yläpuoli menee kohti rannetta). Tee sama myös toiselle kädelle.
 
5. Kylkivenytys. Kallistu vasemmalle. Ojenna oikea käsi ylös ja ota vasemmalla ranteesta kiinni. Anna kyljen venyä. Venytä myös toinen kylki. Seisaallaan ollessa voit tehostaa venytystä astumalla ristiin (venyvän puolen jalka astuu takakautta ristiin).
 
6. Lopuksi kierrä yläkroppaa puolelta toiselle. Lantiosta alaspäin kroppa pysyy paikallaan. Ravistele kädet rennoksi.
 
 
Nyt voit jatkaa neulomista/virkkaamista tai mitä olitkaan tekemässä. :)


PS: SNY, nautin tässä samalla kaakaota, kuten ohjeistit. ;)
 
PS2: Rakas SNY, tästä tulee selvästikkin hyvä kierros. Olen iloinen, että lähdin mukaan. :) 


10 kommenttia:

  1. Aivan huippu yllätys ja nämä haasteet ovat kivoja!
    Taukojumppa pitäisi itsekin aina välillä muistaa.

    Kivoja reseptejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kieltämättä kiva yllätys. :)

      Poista
  2. SNY täällä työn ääressä jumppaa, sopii myös taukoliikunnaksi. Täydellinen suoritus, kiitos! (En ole ihan varma ymmärsinkö ohjeet oikein, hiukan työparia hymyilyttää, mutta iloa tuli työpäivään heti aamusta.) Kuvitus voisi auttaa? t. Taukojumppaava SNY

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että suoritus on hyväksytty. :D Jokainen voi tehdä tyylillään tuon jumpan. Pääasia, että liikkuu. :)

      Poista
  3. Kyllä noilla ohjeilla pysyy käsityövire kondiksessa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli tavoite. :) Itellä nimittäin puutuu välillä kädet tai koskee selkään, kun röhnöttää huonossa asennossa neuloessa.

      Poista
  4. Jumpattu!
    Hyvät ohjeet iliman kuvviiki. Ja sopivat liikket vaikka työpöyvän äärreen. Kiitos siulle ja kiitos myös siun Snylle ko moisen siulle keksi :D

    VastaaPoista
  5. Nyt valmiuksiin POSTILAATIKOLLE; jos vaikka jottain saapuis?t. SNY

    VastaaPoista